Skip to main content

Leesvoer

Maak kennis met- en laat je inspireren door de verhalen van onze medewerkers.

Leesvoer

AWBR Thijs RooversIn gesprek met...In gesprek met Thijs
2 juli 2020

In gesprek met Thijs

In gesprek met ... Naam: Thijs Roovers School: Leonardo da Vinci en na de zomer de Tijl Uilenspiegel Functie: Leerkracht…
In gesprek met...In gesprek met Mirjam Roozendaal
2 juni 2020

In gesprek met Mirjam Roozendaal

In gesprek met ... Naam: Mirjam Roozendaal School: Corantijn Functie: Directeur"Wat ik nú zo leuk vind aan mijn functie is…
AWBR Jolette artikelIn gesprek met...In gesprek met Jolette
1 mei 2020

In gesprek met Jolette

In gesprek met ... Naam: Jolette School: Annie M.G. Schmidt Functie: Leerkracht kleuters en onderbouwcoördinator“De vrolijke koppies als ik de…
AWBR academie LeesvoerAWBR academieDe AWBR academie biedt onbeperkte mogelijkheden, het is wat jij wilt!
17 april 2020

De AWBR academie biedt onbeperkte mogelijkheden, het is wat jij wilt!

De AWBR academie, één van de mooie extra’s die we graag benoemen in onze openstaande vacatures onder het lijstje ‘wat…

Doel van het project:
Dit project heeft als doel om het voor de kinderen met extra ondersteuningsvragen beter te doen waar het beter kan. Kortweg willen we de volgende voordelen voor de hulpvraag van kinderen realiseren: Meer snelheid, meer ‘thuisnabijheid’ én hogere kwaliteit.

Het centrale idee daarbij is dat door samenwerking van de scholen van verschillende besturen in elk van de zeven wijken in Amsterdam West meer bereikt kan worden dan mogelijk is door elk van de scholen en besturen afzonderlijk. In elk van de zeven wijken staan gemiddeld 8-10 scholen, in de regel vallend onder 4-6 besturen. Door de expertises van onderwijs, jeugdhulp, buurt- en welzijnswerk per wijk slimmer en minder vrijblijvend te bundelen, kan de hulp eerder, beter en dichter bij de kinderen en hun gezinnen georganiseerd worden.

Om van start te gaan met de ontwikkelde aanpak is een keuze gemaakt voor de twee pilotwijken: Osdorp en Bos en Lommer. We gaan daar aan het werk, waar de kinderen de grootste behoeften hebben aan extra ondersteuning en nieuwe aanpakken.